søndag 19. desember 2010

Noen kjappe lavendelhjerter

Så skulle jeg lage noen små vertinnegaver, og få brukt mer av min selvplukkede lavendel. Jeg klippet ut et lite hjerte i matpapir og brukte som mal, fant på at jeg skulle dele hjertene i to for å få med to ulike blå stoffer. Det lyseste er barnedynetrekk på salg på barnas hus, det andre er restestoff tilda fra Trådsnella. Baksiden er hvit med en prikk her og der, Ikea barnestoff. Den røde er restestoff.

Jeg ville fortsette den "organiske" trenden, der alt går seg til mens jeg syr, så kantene er ikke helt rette osv. Fyll er bomullsvatt og lavendelkorn, da. Jeg syns de ble ganske nusselige!

Og symaskinen har vært til overhaling for første gang siden jeg fikk den for ... tja... 20 år siden? Jøss, for en forskjell! Nå verken bråker den eller henger seg opp, og syr mye raskere! Skulle nok gjort det forlengst ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar