lørdag 18. desember 2010

Resultat av tovekurs: tovet løper i merino og silke


Her er løperen jeg laget på tovekurset - fikk ikke laget noe annet, for jeg måtte løpe litt til og fra andre sysler den helgen, og det tok jammen mye tid å pynte og tove :-) Men det var gøy, og jeg er rimelig fornøyd. Det skulle være en rød løper som kunne brukes til jul, og det ble det.

I midten er det et oppklippet silkebånd som er lagt utover. Under toving blir denne "gjennomtovet" av ulla under, og skrumper sammen og "bobler seg" litt kult.


Hjertene er silketråder som er formet og lagt oppå, de gule "ringene" er ukardet ull, tvunnet og lagt i ring. Under toving blir alt litt forskjøvet, noe jeg syns er sjarmerende. Jeg kunne valgt å filte dem med filtenål i stedet, dersom jeg ville hatt mer kontroll på formen, men det ville jeg ikke :-)


Nå ligger denne og koser seg på salongbordet, og jeg syns faktisk ikke det er noe i veien for å bruke den utenom jul heller, jeg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar