torsdag 16. desember 2010

Resultat 1 fra lappekurs: Lappehjerte med lavendelfyll

Lappehjertet som ble nesten ferdig på lappekurset er endelig ferdig!

 
Det var et skikkelig pirkearbeid, både å skjære strimlene, bestemme i hvilken rekkefølge de skulle være, og sy de sammen til rutemønster. Og så: skjære hjerteformen etter mal, og sy for- og bakstykke sammen, og til slutt fylle med bomullsvatt og lavendel. Endelig fikk jeg bruk for lavendelen jeg egenhendig plukket i landsbyen Octon i syd-Frankrike i 1998! Tenk at jeg har spart den i alle disse årene tett innpakket fordi jeg visste jeg en dag skulle få satt meg ned og sy lavendelposer :-) 
Stoffene jeg har brukt er:
  • To ulike lyse lappestoffer fra salg på Trådsnella
  • Rustrødt silkeskråbånd
  • Et gammelt stoff jeg har funnet på salg en gang i rødt med bladmønster. Dette er også bakstykket.
Som "snor" har jeg brukt et tynt silkebånd som jeg har klippet av en genser (De som gensere med åpen hals henger i kleshengeren med, jeg klipper dem alltid av og sparer, de er bare i veien inni genseren)

Lukter godt og jeg syns den blei ganske fin!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar